30 dec. 2017

"MIN TUNGA"

min vederkvickelse - till världen -  är sotsvart -
   så som diamanter - malda - till stoft;
   mina ord dör
     en ensam död
        på min tunga nu
     medan alla dess innebörder skiftar vidare,
        mellan varje olika färg och nyans
        livet möjligtvis kan mana fram...
        tills det jag ser framför mig
        är en regnbåge svart som horlivets fitta;
min tunga är den skarpaste diamant
du någonsin blivit bländad av
   en tunga
    som lyser
     svavelsolen
      över ditt hål där nere   
       medan jag slickar det.

alla mina ord
   alluderar
    existensen
     så som en rolös ande
      fastnar i spegeln
       framör den eviga
        och oåterkalleliga
         intetheten
          som virvlar där bakom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar