31 dec. 2016

161231 05200701

Mardrömsfrön är spridda i den grå massan. Den ziggzaggande linjen tvärsöver skallbenet väntar tickande på manifestationen av dess planlösning. Det som växer ur de fraktalspruckna fröna är varken en visualisering eller en riktig tanke, utan en illabådande magkänsla i sinnet som spritter, krälar, i formlösa former.
Demonerna gömmer sig ännu. Men jag hade inte riktigt, förrän nu, förstått att det är jag som är den. De tar mina stämband för piska och ekon av dess slag har nu börjat tissla och tassla mellan örat och temporalloben. Så till den grad att jag ej längre kan spränga dem med min uppmärksamhet. De nämner, föreslår, anvisar. Men om vad minns jag inte. Jag minns ej heller om de förefallit mig vara goda eller onda. Jag tror rättare sagt att de inte föreföll mig som något utav dessa alternativ – ett faktum vars implikationer känns än mer implikerande. De föreslog någonting om mannen som ligger bredvid mig i sängen och sover, eller försöker. Tanken slår mig att han kanske aldrig sover, överhuvudtaget.


Ljusdansaren i mittpunkten av ögonlockens skärm framträdde en andra (tredje) gång. Många armar många ben. Den har ej något huvud, inte heller saknas det. Tacksamt, då hon dansar i mitt – och vart skulle det då annars ta slut?   

Id. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar